maandag 7 juni 2010

discussiegroep voor de Imagineerings Academy

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
Op 20 mei heb ik samen met anders studenten van de AFL deelgenomen aan een discussiegroep voor de Imagineerings Academy van Sanne Knitel over co-creatie binnen AFL. Mijn rol was daarin om mee te discussiëren over de verschillende co-creaties die mogelijk zijn binnen en buiten AFL.

Verloop opdracht:
Sanne had zes studenten uitgenodigd om mee te doen aan de discussiegroep. We hebben erg leuk gediscussieerd over verschillende onderwerpen binnen AFL maar vooral over co-creatie. Er zijn heel veel leuke en nuttige combinaties uit de discussie gekomen.

Ontwikkelde competenties:
De volgende competenties heb ik hierbij ontwikkeld:
1. Overtuigingskracht
2. Schriftelijke communicatie

Competentie 1: Overtuigingskracht

Situatie: Om deel te kunnen nemen aan de discussiegroep moest ik goed kunnen beargumenteren waarom er sommige co-creaties wel, en sommige co-creaties niet toegepast kunnen worden binnen AFL. Er waren 6 andere studenten bij betrokken en Sanne Knitel. Het doel was om de meningen van de studenten te peilen over AFL en de co-creaties die daarbinnen konden ontstaan.

Taken: Mijn taak ten aanzien van de competentie was om mijn mening helder en duidelijk te formuleren zodat de andere studenten daar op konden reageren. Ook heb ik goed moeten luisteren naar de mening van andere studenten om daarop te kunnen reageren. Er werd van mij verwacht dat ik actief mee deed aan de discussie en al mijn meningen en ideeën goed kon onderbouwen.

Acties: Ik heb alle informatie, die Sanne Knitel mij had gegeven, goed doorgelezen zodat ik wist waar de discussiegroep over zou gaan en alvast wat meningen te vormen voor mijzelf. Ik ben hier een week van te voren mee begonnen zodat ik ook lang kon nadenken over de verschillende co-creaties binnen AFL. Ik heb de situatie beëindigd door deel te nemen aan de discussiegroep en al mijn ideeën daar te vertellen.

Resultaat: Doordat ik mijn meningen goed kon formuleren en beargumenteren konden de andere studenten daarop goed reageren. Aan het eind van de discussiegroep hadden we een paar goed co-creatie bedacht. Waaronder de samenwerking met bedrijven en de samenwerking met andere opleidingen. Sanne was erg enthousiast over de uitkomst van de discussiegroep. Ik heb ervan geleerd dat ik mijn meningen goed met beargumenteren zodat mensen snappen wat ik bedoel.

Terugkoppeling: Ik vind dat ik het goed heb gedaan. Ik heb al mijn meningen en ideeën goed onderbouwd. Ik ben ook erg tevreden met het resultaat omdat Sanne ons op de hoogte gaat houden over co-creatie zodat we misschien later nog mee kunnen helpen met het uitvoeren van sommige co-creaties. De volgende keer zou ik me nog meer verdiepen en ook echt gaan zoeken naar ideeën op het internet.

Competentie 2: Schriftelijke communicatie

Situatie:
Nadat ik heb deelgenomen aan de discussiegroep Imagineerings Academy van Sanne Knitel over co-creatie binnen AFL. Heb ik een evaluatieverslag geschreven met daarin de evaluatie van de discussie die we gevoerd hebben over co-creatie binnen AFL. Ik heb dit verslag individueel gemaakt. Het doel was om een samenvatting te maken voor Sanne van Knitel zodat zij dit kon gebruiken voor haar onderzoek.

Taken: Ik heb een foutloos evaluatieverslag geschreven aan de hand van de probleem-, maatregel en evaluatiestructuur. Er werd van mij verwacht dat ik dit verslag zo volledige mogelijk zou maken en met een logische structuur.

Acties: Ik heb tijdens de discussie aantekeningen gemaakt zodat ik deze later kon gebruiken voor het evaluatieverslag. Ik heb aan de hand van de aantekeningen een zo volledig mogelijk verslag gemaakt en deze verstuurd naar Sanne Knitel zodat zij deze kon controleren en mogelijk kon gebruiken voor haar onderzoek.

Resultaat: Doordat ik het evaluatie verslag op tijd had opgestuurd heeft Sanne het erg snel kunnen nakijken. Ze vond het een goed en logisch verslag en kon het goed gebruiken voor haar onderzoek. Ik heb ervan geleerd dat je met goede aantekeningen ook een goed verslag kan maken.

Terugkoppeling: Ik vind dat ik het goed heb gedaan. Ik was ook tevreden met het resultaat. De volgende keer zou ik nog meer aantekeningen maken zodat ik een nog uitgebreider verslag kan schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten