dinsdag 8 juni 2010

Verslag Funshop areas: Sandra Reusen


Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:De opdracht was om individueel een verslag te schrijven over funshop areas in Nederland. Er moesten onderwerpen verschillende onderwerpen aan bod komen in dit verslag zoals: de geschiedenis van funshop areas en de trends en ontwikkelingen. Ik heb drie weken de tijd gehad om het verslag te maken.

Verloop opdracht:
Ik vond het heel leuk om dit verslag te maken omdat ik zelf misschien ook wel iets met funshop areas wil gaan doen in de toekomst. Ik vond het erg interessant om informatie op te zoeken over funshop areas. Ik ben heel erg blij dat ik deze opdracht heb gedaan omdat ik nu meer weet over de funshop areas in Nederland en het buitenland.

Ontwikkelde competenties:De volgende competenties heb ik hierbij ontwikkeld:
1. Omgevingsbewustzijn
2. Schriftelijke communicatie
3. Marktgerichtheid

Competentie 1: Omgevingsbewustzijn

Situatie: Voordat ik het verslag kon schrijven heb ik veel informatie opgezocht over funshop areas in Nederland en in het buitenland. Ik heb veel artikelen, scripties en boeken gevonden waar ik relevante informatie uit kon halen. Het doel was om zoveel mogelijk relevante informatie te verzamelen om het verslag zo compleet mogelijk te maken.

Taken: Mijn taak ten aanzien van de competentie was om de relevante informatie die ik gevonden had te verwerken in een eigen geschreven verslag over funshop areas. Ik heb drie weken de tijd gehad om het verslag te maken.

Acties: Ik heb als eerste informatie gezocht over funshop areas. Dit was best moeilijk omdat het begrip funshop areas in Nederland nog niet zo heel bekend is. Ik heb lang moeten zoeken om genoeg informatie bij elkaar te krijgen. Vooral de trends en ontwikkelingen waren moeilijk te vinden. Ik ben ongeveer een week bezig geweest met het verzamelen van informatie. Toen ik alle informatie had verzameld heb ik dit verwerkt in het verslag.

Resultaat: Doordat ik heel veel informatie had opgezocht was het heel makkelijk om het verslag te schrijven. Ik heb alle gevonden informatie goed doorgelezen en deze, als het relevant was, verwerkt in het verslag. Ik heb een positieve feedback gehad op het verslag waar ik heel blij om ben omdat ik er ook veel tijd aan had besteed.

Terugkoppeling: Ik vind dat ik het goed heb gedaan. Ik heb alle belangrijke onderwerpen verwerkt in het verslag en heb daarnaast ook nog wat extra relevante onderwerpen behandeld. Ik vond het heel leuk om het verslag te maken omdat ik er ook nog veel van geleerd heb. De volgende keer zou ik het niet veel anders aanpakken. Ik ben op tijd begonnen en heb genoeg informatie verzameld.


Competentie 2: Schriftelijke communicatie

Situatie: Ik heb individueel een verslag geschreven over funshop areas in Nederland en in het buitenland. Ik heb dit verslag foutloos proberen te schrijven met alle gegeven onderwerpen die erin verwerkt moesten worden. Het doel was om zoveel mogelijk informatie, geschiedenis en trends en ontwikkelingen in het verslag te verwerken. Het vinden van informatie was erg moeilijk omdat het begrip funshop areas nog niet echt bekend is in Nederland .

Taken: Ik moest een individueel verslag schrijven over Funshop areas. Er werd van mij verwacht dat ik dit verslag foutloos zou schrijven. Ook was één van de voorwaarden dat je betrouwbare bronnen moest gebruiken.

Acties: Ik heb eerst alle informatie opgezocht die ik wilde gebruiken. Deze heb ik vervolgens voor mijzelf in een logische volgorde gezet en verwerkt in het verslag. Vervolgens heb ik de lay-out van het verslag helemaal aangepast zodat alles netjes stond. Ik ben ongeveer een week bezig geweest om het verslag te schrijven. Ik heb het verslag uiteindelijk ingeleverd bij Sandra Reusen die het beoordeeld heeft.

Resultaat: Doordat ik de informatie goed en bijna foutloos had verwerkt in het verslag heb ik een goede beoordeling gekregen van Sandra Reusen. Ze vond het verslag erg uitgebreid en goed verwoord.

Terugkoppeling: Ik vind dat ik het goed gedaan heb. Ik heb erg veel tijd in het verslag gestoken om het zo compleet mogelijk te maken. De volgende keer ga ik nog beter letten op mijn spelling omdat er toch nog een paar kleine foutjes in zaten.


Competentie 2: Marktgerichtheid

Situatie: Voordat ik het verslag kon schrijven heb ik met verdiept in de wereld van de funshop areas. Ik heb dit individueel gedaan met bronnen zoals: de mediatheek op school, het internet en de bibliotheek. Het doel was zoveel mogelijk informatie te verzamelen om een goed verslag te maken.

Taken: Ik vakliteratuur opgezocht en deze bestudeert om het verslag te maken. Er werd van mij verwacht dat ik betrouwbare bronnen gebruikten voor het verslag.

Acties: Ik heb eerst informatie proberen te zoeken op het internet. Daar vond ik niet heel veel relevante informatie. Wel heb ik wat artikelen gevonden die ik kon gebruiken. Daarna ben ik gaan zoeken op de site van de nhtv mediatheek, daar vond ik wel heel veel relevante informatie die ik kon gebruiken. Omdat ik nog meer informatie wilden hebben ben ik ook naar de bibliotheek gegaan in mijn eigen dorp en heb gekeken of ik daar nog meer literatuur kon vinden. Ik ben ongeveer een week bezig geweest met het verzamelen en lezen van de literatuur. Ik heb alles gemarkeerd wat voor mij relevant was voor het verslag, en heb dit allemaal verwerkt in het verslag.

Resultaat: Doordat ik veel vakliteratuur had verzameld en gelezen kon ik heel gemakkelijk het verslag schrijven. Ik heb het verslag ingeleverd en Sandra Reusen heeft erg positieve feedback erop gegeven.

Terugkoppeling: Ik vind dat ik het goed heb gedaan. Ik ben erg druk bezig geweest met het verzamelen van literatuur en deze ook goed doorgenomen. De volgende keer zou ik het liefst nog meer literatuur vinden over een onderwerp omdat ik bij dit onderwerp maar beperkte informatie kon vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten