zondag 3 januari 2010

Margriet Winterfair, zaterdag 21 november

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:Mijn opdracht was om tijdens de Margriet Winterfair mensen te helpen bij de informatiebalie. Mensen konden hier alles vragen, boekjes met plattegronden kopen en uitrijdkaarten kopen voor de parkeergarages.

Verloop opdracht:
Aangezien de Margriet Winterfair een grote beurs is waar veel mensen op af komen. Is het erg belangrijk dat er een informatiebalie is. We hebben alle vragen van de bezoekers zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ook hebben we mensen geholpen als ze een bepaalde stand zochten, doormiddel van plattegronden konden we ze dan de goede kant op sturen.

Ontwikkelde competenties:
De volgende competenties heb ik hierbij ontwikkeld:
1. Inzet
2. initiatief


Competentie 1: Inzet
Situatie: Mensen konden alle vragen en/of klachten bij ons neerleggen. We probeerde iedereen zo goed mogelijk te helpen en als we het antwoord niet wisten hebben we iemand gebeld die ze verder kon helpen. Ook hebben we de Margriet Winterfair boekjes met plattegronden en de uitrijdkaarten voor de parkeergarages verkocht. Ik heb me goed moeten inzetten om alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Taken: Mijn taak was om met een goede inzet alle bezoekers die een vraag of klacht hadden op een vriendelijke manier te helpen. Er werd van mij verwacht dat ik er alles aan deed om de bezoeker te helpen met het antwoord op zijn of haar vraag.

Acties: Ik was volgens afspraak op tijd aanwezig om alles door te spreken. Voordat de beurs openging heb ik alles goed op orde gebracht door alles zo praktisch mogelijk neer te leggen. Ik ben vanaf 09.30 uur tot 18.00 uur bezig geweest om bezoekers te helpen. Het laatste uur heb ik vooral uitrijdkaarten verkocht en mensen geholpen de goede uitgang te vinden.

Resultaat: Doordat ik alle mensen vriendlelijk te woord stond en me goed heb ingezet alle vragen die ze hadden zo goed mogelijk te beantwoorden, kreeg ik veel waardering van de bezoekers. Ik heb gemerkt dat ik het ook erg leuk vond om de mensen te helpen. Ik heb ervan geleerd dat als je altijd vriendelijk tegen mensen blijft, ook al zijn de mensen dat niet tegen jou, je het meest bereikt.

Terugkoppeling: Ik vond het erg leuk om bij de informatiebalie te staan en ik vond ook dat ik het goed gedaan heb. De volgende keer als ik een vergelijkbare taak krijg zou ik toch iets meer informatie willen hebben zodat ik de mensen nog beter kan helpen. Want op sommige vragen wist ik geen antwoord en moest ik zelf hulp vragen aan mijn collega’s.

Competentie 2: initiatief

Situatie: Mensen konden alle vragen en/of klachten bij ons neerleggen. We probeerde iedereen zo goed mogelijk te helpen en als we het antwoord niet wisten hebben we iemand gebeld die ze verder kon helpen. Ook hebben we de Margriet Winterfair boekjes met plattegronden en de uitrijdkaarten voor de parkeergarages verkocht. Ik heb goed initiatief getoond door zelf op zoek te gaan naar antwoorden als ik het niet wist en ik heb veel dingen uit eigen beweging op me genomen.

Taken: Mijn taak was om vragen van mensen zo goed mogelijk te beantwoorden. Omdat ik toch sommige vragen zelf ook niet kon beantwoorden ben ik op zoek gegaan in de informatiemappen die er lagen en als ik het echt niet kon vinden heb ik ze doorverwezen naar een van mijn collega’s die de vraag wel konden beantwoorden. Er werd van mij verwacht dat ik zelf initiatief toonden om de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Actie: Voordat de beurs openging heb ik alle informatie die er lag zo goed maar ook zo snel mogelijk doorgelezen. Ik ben vanaf 09.30 uur tot 18.00 uur bezig geweest om bezoekers te helpen. Het laatste uur heb ik vooral uitrijdkaarten verkocht en mensen geholpen de goede uitgang te vinden.

Resultaat: Doordat ik van te voren al wat informatie had doorgelezen kon ik veel vragen gelijk beantwoorden. Als ik een antwoord op een vraag niet wist heb ik goed geluisterd wat mijn collega tegen de bezoeker vertelden, om zo de volgende keer de vraag zelf te kunnen beantwoorden. Ik heb ervan geleerd dat als je altijd zichtbaar initiatief toont om mensen zo goed mogelijk te helpen, mensen dit waarderen en het niet erg vinden als je het antwoord niet gevonden hebt.

Terugkoppeling: Ik vind dat ik goed initiatief heb getoond door alles informatie die ik heb gekregen uit mezelf goed heb doorgelezen. Ook heb ik erg goed opgelet hoe mijn collega’s sommige vragen beantwoorden en heb vaak zelf naar antwoorden gezocht. Als ik de volgende keer een vergelijkbare taak zou krijgen, zou ik het niet 1 maar 2 dagen willen doen omdat je dan zelf kunt meten of je het de tweede dag beter zou doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten