vrijdag 9 oktober 2009

Planet event

Bedrijf/opdrachtgever:
Planet event

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
Mijn opdracht was om tijdens het bedrijfsfeest van Rijk Zwaan, in het hulskampgebouw in Rotterdam, de garderobe en de receptie bij te houden. Bij de garderobe konden mensen hun jassen en bagage kwijt. En bij de receptie deelden we de naamplaatjes uit voor de gasten.

Verloop opdracht:
Het is allemaal heel soepel verlopen. We hadden de naamplaatjes op alfabetische volgorde gelegd en de gasten zochten ook vaak mee naar hun eigen naamplaatje. Bij de garderobe verliep het ook allemaal erg soepel.

Ontwikkelde competenties:
De volgende competenties heb ik hierbij ontwikkeld:
1. Netwerken
2. Creativiteit

Competentie 1: Netwerken

Situatie: Ik heb de eerste helft van de dag bij de garderobe gestaan. Daar was het, door het slechte weer, erg druk. In de loop van de middag hebben we van taak gewisseld. Toen heb ik bij de receptie gestaan waar ik mensen hun naamkaartjes heb gegeven. Tijden het uidelen van de naamkaartjes heb ik erg veel mensen leren kennen. Aan het eind van het feest heb ik de boeken uitgedeeld die de gasten mee naar huis mochten nemen als cadeautje. Ook daar heb ik veel met mensen gepraat.

Taken: Tijdens het uitdelen van de naamkaartjes heb ik zoals hierboven beschreven erg veel mensen leren kennen. Waaronder de directeur van Rijk Zwaan, belangrijke zaken mensen en medewerkers van het bedrijf Rijk Zwaan ook waren er veel internationale gasten. Naast de mensen die ik heb leren kennen op het feest, heb ik ook veel gepraat met de mensen van Planet event zelf.

Acties: Voordat het feest begon heb ik kennis gemaakt met alle medewerkers van Planet event die op deze dag aanwezig waren. Ook heb ik kennis gemaakt met de directeur van Rijk Zwaan en de medewerkers van het catering bedrijf Maison van de boer.

Resultaat: Doordat ik ben voorgesteld aan al de medewerkers van het feest. Wist ik ook gelijk bij wie ik moest zijn als ik iets wilden vragen en als de gasten vroegen waar de directeur was kon ik ze de weg wijzen. Dit was erg makkelijk werken omdat je het niet continu aan iemand anders hoefden te vragen.

Terugkoppeling: Ik vond dat ik deze taak goed heb uitgevoerd, ik heb met veel mensen kennis gemaakt en heb geprobeerd al hun namen ook te onthouden. Tijdens het evaluatiegesprek bij Planet event hebben ze gevraagd of ik nog een keer mee wilden helpen waar ik erg enthousiast op gereageerd heb.


Competentie 2: Creativiteit

Situatie: Het bedrijf Rijk Zwaan had alle naamkaartjes voor de gasten uitgeprint. Deze moesten wij uitdelen aan de gasten. Maar de kaartjes waren geprint op A4 papier en moesten allemaal nog uitgeknipt worden. Ook lagen ze nog niet op volgorden hier hebben we wat op verzonnen.

Taken: Het zo snel en effectief mogelijk uitdelen van de naamkaartjes. Er werd van ons verwacht dat we de gasten op een zo vriendlelijke mannier begroeten, dat we de eventuele cadeautjes aannamen en ze zo snel mogelijk hun naamplaatjes gaven.

Actie: Voordat het feest begon hadden we een probleem met de naamplaatjes. Deze zaten allemaal nog aan elkaar. Omdat het veel te veel was om ze allemaal apart uit te knippen heb ik bij het bedrijf ernaast gevraagd of ze misschien een papiersnijmachine hadden en of we die mochten lenen. Dit was absoluut geen probleem en we hebben toen alle kaartjes gesneden. Daarna hebben we alle namen op alfabetische volgorde gelegd zodat we ze snel konden vinden.

Resultaat: Doordat we van te voren overlegd hadden en duidelijk afspraken hadden gemaakt over bepaalde dingen verliep alles heel soepel. Het uitdelen van de naamplaatjes gingen erg snel en soepel doordat we alles op volgorde hadden gelegd.

Terugkoppeling: Ik vind dat ik erg creatief ben geweest door een snijmachine te lenen bij de buren en vervolgens de naamplaatjes op alfabetische volgorde te leggen. Alles verliep erg soepel en de projectleider was ook erg tevreden over ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten